Gyakran elmélkedem mostanság a “kultúra” szó jelentésén és összetettségén. Legalább annyira sokrétű lehet ugyanis az értelmezése, mint magának a “kulturálódásnak”. Utóbbi is, ugyanis érthető akképpen, hogy valamiféle kulturális terméket fogyasztunk, ami a szellemi épülésünkre szolgál, de “kulturálódásnak” hívjuk azt is, amikor valaki valamiféle szokást magáévá tesz. Mindenféle értékítélet nélkül, bármilyen szokást. “A kultúrájához hozzátartozik onnantól” – így is szoktuk mondani.
Amikor az internet elterjedt Magyarországon, a háztartások szintjén is, egyre inkább felzárkóztunk egy rakás olyan dologhoz, ami nyugatról, nagyon gyakran az angolszász világ irányából érkezett el hozzánk vele, magával az internettel. Az, hogy ennyire kiemelten kezdjünk foglalkozni a háztartásunkban felhasznált élelmiszerek megtermelési módjaival, hogy egyfajta logikát követő táplálkozási kultúrát tegyünk magunkévá – legyünk vegák, vagy kövessünk paleo-étrendet, és még sorolhatnám -, komoly változást hozott az életünkbe, és főleg (szerintem) pozitívumokat. Én is kipróbáltam már eltérő életszakaszaimban, évekig tartóan, sok mindent ezekből, és vallom, hogy az egészségem épségének megmaradásához járult ez hozzá. Mostanában pedig a biocity.hu egyedülálló kínálata az, ami ezekből megmaradt, és ma is alapja a különböző diétáim megtartásának.
Pedig anno nem is tudtam, hogyan álljak neki. A hipermarketben, ahová járok, van egyetlen sor, egészséges és bio dolgokkal, de egyrészt nagyon ingadozó, hogy épp mi kapható, miből van nekik készleten, másrészt ott nem lehet feltenni a kérdéseimet, amik gyakran felvetődnek az egész témakört illetően. Nem úgy, mint a biocity.hu-n. Már-már letettem volna róla, hogy teljes étrendreformba vágjak, de azért az internetes keresgélés során még mindig vonzónak tűnt a téma. Pár éve belefutottam aztán, egy napon a Biocity nevű oldal blogján egy “Természetes kontra mesterséges édesítők” című cikkbe, amikor felkaptam a fejem a cikk fölött található “Kosárban” ikonra. “Ó, hogy ez egy webshop” – kaptam magam rajta, és rögtön át is néztem, hogy mit lehet rendelni tőlük az édesítőszerek menüpont alatt. És mikor láttam, hogy van például Stevia tabletta, ami alatt volt egy korrekt kis leírás, megfordult a fejemben, hogy itt azért, ami végre egy tényleg specifikus bolt, kaphatok-e választ a konkrétabb kérdéseimre is.
És megnyugvással láttam, hogy igen, bizony ez lehet az a hely, amit kerestem! Telefonon mindig állnak munkaidőben rendelkezésre, reagálnak a Facebookon, vagy a Google oldalon feltett kérdésekre. Nem csak úgy állok egy valós, vagy egy virtuális árupolc előtt,
hanem szólhatok valakihez. Lettek olyanok az ismerősi körömben, akikkel Messenger-csoportot is alakítottunk, mert mind onnan rendeltek, és aki már rákérdezett valamire, vagy kipróbált valami újdonságot, az hozta az infót, hogy mi a legjobb onnan, a shopból. Kinek mi vált be, stb. Ezen a ponton hagytam el teljesen a cukorfogyasztást, és édesítős étrendre váltottam végleg, tehát ez a bolt is gyökeresen megváltoztatta az életemet. Komoly kis, belső rajongói körünk lett miatta, mert szerettünk kísérletezni, és a biocity.hu-nál mindig akadt újdonság, amit ki lehetett próbálni.
Sokféle módon rendszerezik az termékeiket a weboldalukon. Márkák szerint, de vannak Reform élelmiszer, Étrend-kiegészítő, és Drogéria menüpontok, rengeteg almenüvel. A páromat pedig ezek érdeklik főleg: Szafi Reform & Szafi Free termékek. Ha módosítanunk kell a rendelésen (mert azóta ugyebár már gyakorlottá váltam, ezért rengetegszer volt már velük mindenféle dolgom), akkor is hipp-hopp intézkednek, és én bizony elég válogatós vagyok. Adok munkát rendesen, de ők állják a sarat. Az oldaluk tehát jól átlátható, valóban, de én hajlamos vagyok meggondolni magam. Mindig tudtam még időben módosítani is a vásárláson, összességében szuper az egész! Nem győzöm hangsúlyozni: ez egy erre szakosodott üzlet, ráadásul az interneten. Otthonról böngészhetek, és pár kattintás a rendelés. Tudok szerencsére bankkártyával egyszerűen fizetni, nem kell a szállítás előtt ATM-hez rohannom, imádom!
Ez a bolt lett tehát az elsődleges beszerzési forrásunk, mióta párkapcsolatban élek is. A párom fogyókúrájához elengedhetetlenek a Szafi Reform & Szafi Free termékek, én pedig cukor nélkül készítek el ugyebár mindent magamnak. Időben szállítanak, így sosem fogyunk ki, és néha olyasmi is belekerül a kosárba, ami nem az étkezésünkhöz kötődik, de épp hiányzik (sampon, fogkrém), vagy megesik, hogy valami új dolog tárul a szemünk elé, és az ő blogjukon el is olvashatjuk mi az amin változtatna, ha kipróbálnánk. Ez egy életforma, egy sajátos fogyasztási kultúra, hogy a “kultúra” kifejezéshez visszatérjek, de olyasmi, amibe mindenkinek érdemes szerintem belecsöppennie!